Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі Слуцкага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
"Першамайская сярэдняя школа Слуцкага раёна"
№ п/п |
Прозвішча і імя навучэнца |
Клас |
Вучэбны прадмет/алімпіяда/ КРДХ |
Настаўнік |
1 |
Мошка Аліна |
4 |
Чалавек і свет/КРДХ |
Анцыповіч А.В. |
2 |
Фіцнер Ева |
5 |
Матэматыка |
Шымчэнка В.В. |
3 |
Блінцова Варвара |
5 |
Матэматыка |
Шымчэнка В.В. |
4 |
Баравік Цімафей |
5 |
Беларуская мова |
Саротнік Ж.С. |
5 |
Голых Злата |
9 |
ФКіЗ |
Ілюкевіч Д.У. |
6 |
Кунтыш Аляксандр |
9 |
ФКіЗ |
Ілюкевіч Д.У. |
7 |
Кушаль Даніла |
9 |
Руская мова |
Крот Н.М. |
8 |
Мышук Дар’я |
10 |
Беларуская мова |
Саротнік Ж.С. |
9 |
Лапцэвіч Вера | 10 | Працоўнае навучанне (абслуговая праца) | Матыліцкая А.І. |
Тлумачальная запіска
Выяўленне адораных дзяцей
Выяўленне адораных дзяцей праходзіць на падставе назірання, вывучэння псіхалагічных асаблівасцей, маўлення, памяці, лагічнага мыслення. Работа з адоранымі і здольнымі навучэнцамі, іх пошук, выяўленне і развіццё з’яўляецца адным з важнейшых аспектаў дзейнасці школы. Такія дзеці маюць больш высокія, у параўнанні з большасцю, інтэлектуальныя здольнасці , успрымальнасць да навучання, творчыя магчымасці і праяўленні; дамінуючую пазнавальную актыўнасць; адчуванне радасці ад атрымання ведаў.
Умоўна вылучаюць тры катэгорыі адораных навучэнцаў:
Прынцыпы работы педагога з адоранымі навучэнцамі:
Мэты работы з адоранымі дзецьмі:
Стратэгія работы з адоранымі дзецьмі
I этап – аналітычны – пры выяўленні адораных дзяцей улічваюцца іх поспехі ў якой-небудзь дзейнасці. Творчы патэнцыял дзіцяці можа атрымаць развіццё ў розных адукацыйных абласцях.
II этап – дыягнастычны–індывідуальная ацэнка пазнаваўчых, творчых магчымасцей і здольнасцей дзіцяці. На гэтым этапе праводзяцца групавыя формы работы: конкурсы, трэнінгі, творчыя справаздачы, праектныя заданні, марафоны, аб’яднанні дадатковай адукацыі і аб’яднанні па інтарэсах.
III этап – этап фарміравання, паглыблення і развіцця здольнасцей навучэнцаў.
Умовы паспяховай работы з адоранымі навучэнцамі
Формы работы з адоранымі навучэнцамі
- індывідуальныя віды дзейнасці на вучэбных занятках для здольных научэнцаў;
- факультатывы;
- інтэлектуальныя конкурсы;
- удзел у алімпіядах;
- работа па індывідуальных планах.
Рэсурснае забеспячэнне праграмы:
- бібліятэчны фонд – наяўнасць літаратуры;
- ІКТ;
- выкарыстанне магчымасцей рэсурсных цэнтраў.
Крытэрыі эфектыўнасці: