Банк даных матываваных навучэнцаў 2021/2022 н.г.

Банк даных адораных і матываваных навучэнцаў на 2021/2022 навучальны год

№ п/п

Прозвішча, імя, імя па бацьку навучэнца

Клас

Вучэбны прадмет/алімпіяда/

КРДХ

Настаўнік

1

Баравік Цімафей Аляксандравіч

4

Матэматыка

Шэлег Н.І.

4

Чалевіч Ягор Сяргеевіч

5

Беларуская мова

Саротнік А.М.

5

Чалевіч Ягор Сяргеевіч

5

Матэматыка/ КРДХ

Чыберына А.М.

7

Варанцова Настасся Юр’еўна

8

ФКіЗ

Ілюкевіч Д.У.

8

Голых Злата Максімаўна

8

ФКіЗ

Ілюкевіч Д.У.

9

Кунтыш Аляксандр Андрэевіч

8

ФКіЗ

Ілюкевіч Д.У.

10

Кушаль Даніла Юр’евіч

8

Руская мова

Крот Н.М.

11

Мышук Дар’я Рыгораўна

9

Беларуская мова

Саротнік Ж.С.

12

Астаповіч Дар’я Сяргееўна

10

Беларуская мова /КРДХ

Саротнік Ж.С.

13

Лапцэвіч Вера

 

Працоўнае навучанне (абслуговая праца)

Матыліцкая А.І.

свернуть

Праграма “Адораныя дзеці” ДУА “Гольчыцкі вучэбна-педагагічны комплекс яслі-сад – сярэдняя школа”

Тлумачальная запіска

Выяўленне адораных дзяцей

Выяўленне адораных дзяцей праходзіць на падставе назірання, вывучэння псіхалагічных асаблівасцей, маўлення, памяці, лагічнага мыслення. Работа з адоранымі і здольнымі навучэнцамі, іх пошук, выяўленне і развіццё з’яўляецца адным з важнейшых аспектаў дзейнасці школы. Такія дзеці маюць больш высокія, у параўнанні з большасцю, інтэлектуальныя здольнасці , успрымальнасць да навучання, творчыя магчымасці і праяўленні; дамінуючую пазнавальную актыўнасць; адчуванне радасці ад атрымання ведаў.

Умоўна вылучаюць тры катэгорыі адораных навучэнцаў:

  1. Дзеці з незвычайна высокім агульным узроўнем разумовага развіцця пры іншых роўных умовах (такія дзеці часцей за ўсё сустракаюцца ў дашкольным і малодшым школьным узросце)
  2. Дзець з прыкметамі спецыяльнай разумовай адоранасці – у пэўнай вобласці навукі, мастацтва, спорта і іншых відах дзейнасці. (падлеткавы ўзрост).
  3. Навучэнцы, якія не дасягаюць па якіхсьці прычынах поспехаў у навучанні, але якія валодаюць яркай пазнавальнай актыўнасцю, арыгінальнасцю псіхічнага складу, разумовымі рэзервамі (часцей сустракаюцца ў старэйшым школьным узросце)

Прынцыпы работы педагога з адоранымі навучэнцамі:

  • Прынцып максімальнай разнастайнасці прадстаўленых магчымасцей для развіцця асобы;
  • Прынцып узрастання ролі пазаўрочнай дзейнасці;
  • Прынцып індывідуалізацыі і дыферэнцыяцыі навучання;
  • Прынцып стварэння ўмоў для сумеснай работы навучэнцаў пры мінімальным удзеле насташніка;
  • Прынцып свободы выбару навучэнцам дадатковых адукацыйных паслуг, дапамогі, настаўніцтва.

Мэты работы з адоранымі дзецьмі:

  • выяўленне адораных дзяцей;
  • стварэнне ўмоў для аптымальнага развіцця адораных дзяцей, чыя адоранасць на дадзены момант можа быць яшчэ не выяўлена, а таксама проста здольных дзяцей, у адносінах якіх ёсць сур’ёзная матывацыя  на якасны ўздым у развіцці іх здольнасцей;
  • развіццё і выпрацоўка сацыяльна каштоўных кампетэнцый у навучэнцаў; адаптацыя і  дапрофільная падрыхтоўка выпускнікоў.

Стратэгія работы з адоранымі дзецьмі 

I этап – аналітычны – пры выяўленні адораных дзяцей улічваюцца іх поспехі ў якой-небудзь дзейнасці. Творчы патэнцыял дзіцяці можа атрымаць развіццё ў розных адукацыйных абласцях.

II этап – дыягнастычны–індывідуальная ацэнка пазнаваўчых, творчых магчымасцей і здольнасцей дзіцяці. На гэтым этапе праводзяцца групавыя формы работы: конкурсы, трэнінгі, творчыя справаздачы, праектныя заданні, марафоны, аб’яднанні дадатковай адукацыі і аб’яднанні па інтарэсах.

III этап – этап фарміравання, паглыблення і развіцця здольнасцей навучэнцаў.

  

Умовы паспяховай работы з адоранымі навучэнцамі

  1. Асэнсаванне важнасці гэтай работы кожным членам калектыву і ўмацаванне ў сувязі з гэтым увагі да праблемы фарміравання станоўчай матывацыі да навучання.
  2. Стварэнне і пастаяннае ўдасканаленне метадычнай сістэмы работы з адоранымі дзецьмі.

Формы работы з адоранымі навучэнцамі

 - індывідуальныя віды дзейнасці на вучэбных занятках для здольных научэнцаў;

 - факультатывы;

 -  інтэлектуальныя конкурсы;

 - удзел у алімпіядах;

 - работа па індывідуальных планах.

Рэсурснае забеспячэнне праграмы:

- бібліятэчны фонд – наяўнасць літаратуры;

- ІКТ;

- выкарыстанне магчымасцей рэсурсных цэнтраў.

Крытэрыі эфектыўнасці:

  1. Высокі ўзровень пазнавальнага інтарэсу да прадмета;
  2. Удзел у алімпіядах і конкурсах рознага ўзроўню.
  3. Рэзультаты рэалізацыі праграмы.

 

свернуть