Работа з матываванымі навучэнцамі

Графік правядзення І этапу рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах  у ДУА “Гольчыцкая сярэдняя школа” 2020/2021 навучальны год  

 

Прадмет

Клас

Дата і час правядзення

Месца

правядзення

Настаўнік

Беларуская

мова

10

05.10,

8.00-8.45

Кабінет

беларускай мовы

Саротнік Ж.С.

Матэтатыка

  9

05.10,

14.50-15.35

Кабінет

матэматыкі

Чыберына А.М.

Геаграфія

9

06.10,

14.50-15.35

Кабінет

геаграфіі

Вялічка С.М.

Матэматыка

8

06.10,

14.50-15.35

Кабінет

матэматыкі

Чыберына А.М.

Біялогія

9

07.10,

14.50-15.35

Кабінет

хіміі

Шапавал В.А.

Хімія

9

 

08.10,

8.00-8.45

Кабінет

хіміі

Шапавал В.А.

Нямецкая

мова

10

08.10,

14.50-15.35

Кабінет

нямецкай мовы

Сыцько Т.Я.

Руская

мова

9

09.10,

14.50-15.35

Кабінет

рускай мовы

Крот Н.М.

Працоўнае навучанне

8-9

09.10,

15.40-16.25

Кабінет абслуговай працы

Матыліцкая А.І.

Гісторыя

10

09.10,

14.50-15.35

Кабінет

 гісторыі

Шакун Т.І.

Беларуская

мова

9

10.10,

9.00-9.45

Кабінет

беларускай мовы

Саротнік Ж.С.

свернуть

Праграма “Адораныя дзеці” ДУА “Гольчыцкая сярэдняя школа”

Тлумачальная запіска

  1. Выяўленне адораных дзяцей

Выяўленне адораных дзяцей праходзіць на падставе назірання, вывучэння псіхалагічных асаблівасцей, маўлення, памяці, лагічнага мыслення. Работа з адоранымі і здольнымі навучэнцамі, іх пошук, выяўленне і развіццё з’яўляецца адным з важнейшых аспектаў дзейнасці школы. Такія дзеці маюць больш высокія, у параўнанні з большасцю, інтэлектуальныя здольнасці, успрымальнасць да навучання, творчыя магчымасці і праяўленні; дамінуючую пазнавальную актыўнасць; адчуванне радасці ад атрымання ведаў.

Умоўна вылучаюць тры катэгорыі адораных навучэнцаў:

1.Дзеці з незвычайна высокім агульным узроўнем разумовага развіцця пры іншых роўных умовах (такія дзеці часцей за ўсё сустракаюцца ў дашкольным і малодшым школьным узросце)

  1. Дзеці з прыкметамі спецыяльнай разумовай адоранасці – у пэўнай вобласці навукі, мастацтва, спортк і іншых відах дзейнасці. (падлеткавы ўзрост).
  2. Навучэнцы, якія не дасягаюць па нейкіх прычынах поспехаў у навучанні, але якія валодаюць яркай пазнавальнай актыўнасцю, арыгінальнасцю псіхічнага складу, разумовымі рэзервамі (часцей сустракаюцца ў старэйшым школьным узросце).
  3. Прынцыпы работы педагога з адоранымі навучэнцамі:
  4. Прынцып максімальнай разнастайнасці прадстаўленых магчымасцей для развіцця асобы;
  5. Прынцып узрастання ролі пазаўрочнай дзейнасці;
  6. Прынцып індывідуалізацыі і дыферэнцыяцыі навучання;
  7. Прынцып стварэння ўмоў для сумеснай работы навучэнцаў пры мінімальным удзеле настаўніка;
  8. Прынцып свободы выбару навучэнцам дадатковых адукацыйных паслуг, дапамогі, настаўніцтва.
  9. Мэты работы з адоранымі дзецьмі:

выяўленне адораных дзяцей;

стварэнне ўмоў для аптымальнага развіцця адораных дзяцей , чыя адоранасць на дадзены момант можа быць яшчэ не выяўлена, а таксама проста здольных дзяцей, у адносінах якіх ёсць сур’ёзная матывацыя на якасны ўздым у развіцці іх здольнасцей;

развіццё і выпрацоўка сацыяльна каштоўных кампетэнцый у навучэнцаў;

адаптацыя і дапрофільная падрыхтоўка выпускнікоў.

Стратэгія работы з адоранымі дзецьмі

I этап – аналітычны– пры выяўленні адораных дзяцей улічваюцца іх поспехі ў якой-небудзь дзейнасці. Творчы патэнцыял дзіцяці можа атрымаць развіццё ў розных адукацыйных абласцях.

II этап – дыягнастычны–індывідуальная ацэнка пазнаваўчых, творчых магчымасцей і здольнасцей дзіцяці. На гэтым этапе праводзяцца групавыя формы работы: конкурсы, трэнінгі, творчыя справаздачы, праектныя заданні, марафоны, аб’яднанні дадатковай адукацыі і аб’яднанні па інтарэсах.

III этап – этап фарміравання, паглыблення і развіцця здольнасцей навучэнцаў.

Умовы паспяховай работы з адоранымі навучэнцамі

  1. Асэнсаванне важнасці гэтай работы кожным членам калектыву і ўмацаванне ў сувязі з гэтым увагі да праблемы фарміравання станоўчай матывацыі да навучання.
  2. Стварэнне і пастаяннае ўдасканаленне метадычнай сістэмы работы з адоранымі дзецьмі.

Формы работы задоранымі навучэнцамі

індывідуальныя віды дзейнасці на вучэбных занятках для здольных научэнцаў;

факультатывы;

інтэлектуальныя конкурсы;

удзел у алімпіядах;

работа паіндывідуальных планах.

 

Рэсурснае забеспячэнне праграмы:

бібліятэчны фонд – наяўнасць літаратуры;

ІКТ;

выкарыстанне магчымасцей рэсурсных цэнтраў.

Крытэрыі эфектыўнасці:

высокі ўзровень пазнавальнага інтарэсу да прадмета;

удзел у алімпіядах і конкурсах рознага ўзроўню;

рэзультаты рэалізацыі праграмы.

свернуть

Праграма арганізацыі работы з матываванымі навучэнцамі ДУА “Гольчыцкая сярэдняя школа” на 2020/2021 навучальны год

Змест дзейнасці

Тэрмін выканання

Адказныя

Від

 кантролю

І Дыягнастычны накірунак

1.

Забеспячэнне супрацоўніцтва ДУА “Гольчыцкая сярэдняя школа” з установай дашкольнай адукацыі яслі-сад в. Жылін-Брод па суправаджэнні дзіцячай адоронасці і пераемнасці ў дадзеным накірунку

На працягу года

Кіраўніцтва

 

2.

Актуалізацыя банка даных матываваных навучэнцаў І-ІХ класаў установы адукацыі

Верасень

 

 

Настаўнікі-прадметнікі

 

3

Састаўленне перспектыўнага банка даных навучэнцаў па падрыхтоўцы да КРДХ

Верасень

 

Настаўнікі-прадметнікі

 

 

ІІ Работа з педкадрамі

1.

Планаванне індывідуальнай работы з матываванымі навучэнцамі на 2019/2020 навучальны год па падрыхтоўцы да прадметных алімпіяд і КРДХ

Верасень

Настаўнік-прадметнікі

 

2.

Удзел педагогаў установы адукацыі ў раённых і абласных семінарах па пытаннях арганізацыі работы з матываванымі навучэнцамі

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

Даведка на канец года

3.

Пасяджэнні МА настаўнікаў-прадметнікаў па пытаннях:

-Кампетэнтнасны падыход у практыцы выкладання матэматыкі ў пачатковых класах.

-Эфектыўныя прыёмы фарміравання і развіцця чытацкай і інфармацыйнай кампетэнцый навучэнцаў у працэсе выкладання вучэбных прадметаў

 -Рэалізацыя кампетэнтнаснага падыходу на ўроках і факультатыўных занятках

Па планах МА

Кіраўнікі МА

 

Нарады пры дырэктару

1

Арганізацыя работы факультатыўных і стымулюючых заняткаў, іх дыдыктычнае забеспячэнне 

Верасень

Корбут Т.Л.

Інфармацыя

2

Арганізацыя работы па падрыхтоўцы навучэнцаў да ўдзелу ў прадметных алімпіядах

 

 

Верасень-кастрычнік

Сугака В.С.

 

3

Арганізацыя работы па падрыхтоўцы навучэнцаў да ўдзелу ў КРДХ

Май-верасень

Сугака В.С., кіраўнікі МА, настаўнікі-прадметнікі

 

4

Работа настаўнікаў-прадметнікаў з матываванымі навучэнцамі

На працягу года

Сугака В.С.

Даведка за І паўгоддзе, на канец года

5

Кантроль за ходам падрыхтоўкі да ўдзелу ў школьным і далей раённым этапе КРДХ

Снежань, сакавік

Сугака В.С.

Даведка па выніках КРДХ

6

Укараненне праблемна-даследчых праектных метадаў навучання

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

 

7

Сістэматызацыя і папаўненне інфармацыйнага банка па рабоце з адоранымі навучэнцамі:

-распрацоўка алімпіядных заданняў па прадметах;

-распрацоўка інтэлектуальных мерапрыемстваў;

-дыягнастычныя матэрыялы па рабоце з матываванымі навучэнцамі

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі, класныя кіраўнікі

 

8

Набыццё вучэбна-метадычнай літаратуры, камп’ютарных праграм для арганізацыі работы з матываванымі навучэнцамі

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

 

9

Выкарыстанне магчымасцей школьнай бібліятэкі і медыятэкі як інфармацыйнага рэсурсу ў падрыхтоўцы навучэнцаў да інтэлектуальных конкурсаў

На працягу года

Давідоўская В.У.,

Баранаў А.С.

 

10

Абагульненне вопыту настаўнікаў

Чыберынай А.М.,

Крот Н.М. па рабоце з матываванымі навучэнцамі: выступленні на школьных МА, удзел у раённых МА

На працягу года

Кіраўнікі МА

 

11

Маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў і педагогаў па выніках рэзультатыўнага ўдзелу ў алімпіядах, конкурсе работ даследчага характару

На працягу года

Кіраўніцтва

 

12

Аналіз работы з матываванымі навучэнцамі

Кастрычнік, лістапад, студзень, сакавік, май

Сугака В.С.

Аналітычная інфармацыя

13

Правядзенне прадметных тыдняў

На працягу года

Сугака В.С., настаўнікі-прадметнікі.

Справаздачы кіраўнікоў МА

ІІІ Работа з законнымі прадстаўнікамі матываваных навучэнцаў

1.

Арганізацыя неабходнай педагагічнай работы сярод бацькоў здольных навучэнцаў :

гутаркі з бацькамі;

вызначэнне рэкамендацый па аказанні дапамогі з боку бацькоў матываваным навучэнцам;

прыцягненне бацькоў для сумеснага правядзення інтэлектуальных мерапрыемстваў на ўзроўні ўстановы адукацыі

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі, кіраўніцтва ўстановы

 

2

Інфармаванне законных прадстаўнікоў аб рэзультатыўнасці ўдзелу навучэнцаў установы ў прадметных алімпіядах і конкурсах работ даследчага характару за 2020/2021 навучальны год на бацькоўскім сходзе

Май

Кіраўніцтва

 

3

Падтрымка і ўзнагароджанне бацькоў матываваных навучэнцаў  на справаздачным бацькоўскім сходзе ці на свяце апошнягя званка

Май

Кіраўніцтва

 

ІV Работа з навучэнцамі

1.

Вывучэнне ўзроўню матывацыі навучэнцаў

Верасень, май

Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі

 

2.

Выбар форм работы з навучэнцамі, у тым ліку і дадатковай адукацыі, на бягучы навучальны год з улікам дыягностыкі і ўзроставых асаблівасцей 

Верасень

Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі

 

3.

Правядзенне 1-га этапу рэспубліканскай алімпіяды школьнікаў па прадметах

Кастрычнік

Настаўнікі-прадметнікі, кіраўніцтва ўстановы

Аналітычная інфармацыя

4.

Правядзенне школьнага этапу прадметных алімпіяд у пачатковай школе і сярэднім звяне

Студзень

Настаўнікі-прадметнікі, кіраўніцтва ўстановы

Аналітычная інфармацыя

5.

Удзел у дыстанцыйных, гімназічнай, інтэрнэт-алімпіядах па вучэбных прадметах

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

Аналітычная інфармацыя на канец года

6.

Удзел у міжнародных і рэспубліканскіх конкурсах: “Інфамышка”, “Глабусёнак”,“Каласок”, “Белка”, “Журавлик”, “Буслік”, “Лінгвісцяня”, “Зубраня”, “Алімпіёнак”, “Сініца”, “Кентаўрык”

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі, кіраўніцтва ўстановы

Інфармацыя на канец года

7.

Наведванне міжшкольных факультатываў і прадметных клубаў па падрыхтоўцы да алімпіяды (па магчымасці навучэнцаў)

На працягу года

Кіраўніцтва ўстановы

 

8.

Падрыхтоўка і ўдзел у конкурсе работ даследчага характару (у школьным этапе, а па выніках – у раённым)

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі, кіраўніцтва ўстановы

Аналітычная інфармацыя на канец года

9.

Арганізацыя кансультацый, дадатковых заняткаў для матываваных навучэнцаў

 

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

 

10.

Узнагароджанне пераможцаў і ўдзельнікаў прадметных алімпіяд і конкурсаў работ даследчага характару

Май

Кіраўніцтва ўстановы

 

свернуть

Банк даных адораных і матываваных навучэнцаў на 2020/2021 навучальны год

 

№ п/п

Прозвішча, імя, імя па бацьку навучэнца

Клас

Вучэбны прадмет/алімпіяда/

КРДХ

Настаўнік

1

Баравік Цімафей Аляксандравіч

3

Матэматыка

Шэлег Н.І.

2

Максакаў Кірыл Аляксандравіч

3

Беларуская мова

Шэлег Н.І.

3

Чалевіч Ягор Сяргеевіч

4

Чалавек і свет

Вялічка С.М.

4

Чалевіч Ягор Сяргеевіч

4

Беларуская мова. Раённая алімпіяда

Вялічка С.М.

5

Мурашкевіч Маргарыта Аляксандраўна

4

Матэматыка. Раённая алімпіяда

Вялічка С.М.

6

Максакаў Аляксандр Аляксандравіч

5

Матэматыка. Раённая алімпіяда

Чыберына А.М.

7

Варанцова Настасся Юр’еўна

7

ФКіЗ

Палазнік А.А.

8

Голых Злата Максімаўна

7

ФКіЗ

Палазнік А.А.

9

Кунтыш Аляксандр Андрэевіч

7

ФКіЗ

Палазнік А.А.

10

Кушаль Даніла Юр’евіч

7

Руская мова. Гімназічная алімпіяда

Крот Н.М.

11

Шашок Дзмітрый Уладзіміравіч

7

Фізіка

Баранаў А.С.

12

Мышук Дар’я

8

Беларуская мова. Раённая алімпіяда

Саротнік Ж.С.

13

Астаповіч Дар’я Сяргееўна

9

Матэматыка. Раённая алімпіяда

Чыберына А.М.

14

Астаповіч Дар’я Сяргееўна

9

Беларуская мова. НПК

Саротнік Ж.С.

15

Кондаль Уладзіслаў Пятровіч

9

ФКіЗ

Палазнік А.А.

16

Дубалека Мікалай Мікалаевіч

10

Фізіка. НПК

Баранаў А.С.

 

свернуть