Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі Слуцкага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
"Першамайская сярэдняя школа Слуцкага раёна"
1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Першамайская сярэдняя школа” распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўна-прававымі актамі.
1.2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін навучэнцаў у памяшканні і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння ўмоў, якія садзейнічаюць паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхавання павагі да яго асобы і яго праў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрымцы парадку ва ўстанове адукацыі.
1.3. Згодна Правілам усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнні норм паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з Правіламі ва ўстанове на пачатак новага навучальнага года распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змяненні і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. Правіл.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або на нарадзе пры дырэктару на пачатак навучальнага года, усіх навучэнцаў установы на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходе (пад подпіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
ІІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, вызначаным Пастановай аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 №149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткіх, грубых або абражлівых адносін, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя ў час адукацыйнага працэсу;
2.6. забеспячэнне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі ў адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай, культурна-спартыўнай базай школы;
2.8. адпачынак або падрыхтоўку дачарговага навучальнага занятку на перапынках, арганізацыю занятасці ў час канікул;
2.9. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.10. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.11. захаванне месца ў выпадку хваробы або праходжання санаторна-курортнага лячэння;
2.12. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з узроўнем фізічнага развіцця і групай здароўя;
2.13. удзел у кіраванні школай праз органы самакіравання;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленых тыпавым вучэбным планам колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказвае ўстанова адукацыі;
2.17. атрыманне харчавання ў школе ў парадку і на ўмовах, якія вызначаюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;
2.18. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, грамадскай, навукова-даследчай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці;
2.19. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай, навукова-тэхнічнай, эксперыментальнай, інавацыйнай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.20. атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў школы;
2.21. удзел у маладзёжных і дзіцячых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.22. выбіраць і быць выбраным у органы вучнёўскага самакіравання, Савет школы;
2.23. абарону ад любых супрацьпраўных дамаганняў;
2.24. недатыкальнасць асобы.
ІІІ АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4.1. выконваць Устаў, правілы ўнутранага распарадку, вусныя і пісьмовыя распараджэнні, загады, рашэнні класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка, дзяжурнага настаўніка, кіраўніцтва ўстановы, органаў вучнёўскага самакіравання, педагагічнага савета, Савета школы;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах і іншых). Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва;
4.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання;
4.4. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні па прынцыпах узаемапавагі, з улікам меркавання іншых удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
4.7. беражліва адносіцца да маёмасці школы, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на тэрыторыі, беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цеплыню, электрычнасць і ваду;
4.8. паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;
4.9. клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;
4.10. неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку, дзяжурнаму настаўніку або дзяжурнаму прадстаўніку кіраўніцтва і звярнуцца ў медпункт у выпадку атрымання на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў мікратраўмы, траўмы або пагаршэння агульнага стану свайго здароўя;
4.11. загадзя паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні лячэбнай установы, паведамляць класнаму кіраўніку (напярэдадні ці раніцай) аб факце і прычыне сваёй адсутнасці на ўроках;
4.12. абсталяванне сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў выключаць і класці ў партфель;
4.13. захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай у адпаведнасці з санітарнымі нормамі, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання і мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.14. мець на ўроках неабходныя вучэбныя прыналежнасці;
4.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя і кантрольныя сшыткі;
4.16. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, а ў канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне;
4.17. штотыднёва здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.18. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні настаўніка;
4.19. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам;
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецынзурныя выразы, спазняцца на заняткі без уважлівых прычын, наносіць урон маёмасці ўстановы адукацыі і асобам, якія знаходзяцца ва ўстанове адукацыі;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (іх імітатары ці муляжы), халодную зброю (або іх імітатары ці муляжы), хімічныя, ядавітыя, вогненебяспечныя рэчывы, тытуневыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для ўжывання тытуню, запалкі, наркатычныя сродкі, алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя ці іншыя дурманлівыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці ці здароўю іншым, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразу ў адносінах да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. пропускаць вучэбныя заняткі без уважлівай прычыны;
5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнёвымі прыладамі ў час адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць пасродках мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая нясе жорсткасць, насілле;
5.8. здымаць на камеру правядзенне вучэбных заняткаў, класных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва ўстановы, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. перашкаджаць вядзенню ўрока, гучна размаўляць, крычаць, выкрыкваць, адцягваць увагу самому і ўвагу іншых;
5.10. ужываць ежу і напоі падчас вучэбных заняткаў;
5.11. перасаджвацца з аднаго вучэбнага месца на другое без дазволу настаўніка;
5.12. рабіць запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
5.13. у час правядзення заняткаў і ў перапынках між імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных (ці іншых) заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком ці кіраўніцтвам установы;
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар або жакетка.
спартыўнае адзенне і абутак;
рэчы, якія маюць яркія, выклікальныя малюнкі;
бруднае і неахайнае адзенне;
джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
біжутэрыю, наяўнасць пірсінгу, яркі экстравагантны макіяж і колер валасоў, святочныя прычоскі і аксесуары, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжных субкультур і спартыўных клубаў;
11 Вучэбныя заняткі праводзяцца па раскладзе ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і праграмамі, зацверджанымі ва ўстаноўленым парадку. Вучэбны расклад складаецца на навучальны год з карэкціроўкай на вучэбную чвэрць. Наведванне вучэбных заняткаў з’ўляецца абавязковым для ўсіх навучэнцаў.
заняць сваё месца ў кабінеце;
падрыхтаваць неабходныя рэчы для работы на ўроку: падручнікі, сшыткі, прыналежнасці;
выключыць абсталяванне мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) і пакласці яго ў партфель.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну ў час урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва ўстановы і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні кіраўніка ўстановы або яго намесніка.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва ўстановы.
21.3. Дырэктар школы або яго намеснік выклікае ва ўстанову законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - прадстаўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны прадстаўнік кіраўніцтва пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць навучэнцу прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не з’яўляецца ва ўстанову адукацыі ў дадзены тэрмін, дзяжурны кіраўнік мае права забраць навучэнца з любога ўрока для высвятлення сітуацыі.
хвароба навучэнца;
сямейныя абставіны (па заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у конкурсах, спаборніцтвах, алімпіядах (па загадзе дырэктара школы або іншых устаноў).
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII – ІХ класаў назначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурным настаўнікам падтрымліваць дысцыпліну і парадак на перапынках.
28.2. У кожным класе назначаюцца дзяжурныя ў адпаведнасці з графікам дзяжурства па класе, дзяжурныя ў час перапынкаў дапамагаюць настаўнікам падрыхтаваць кабінет да ўрока, раздаюць дыдактычны матэрыял.
- пераходу навучэнцаў у другі кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
- адпачынку і фізічнай размінкі навучэнцаў;
- прыёму ежы навучэнцамі: прыём ежы павінен ажыццяўляцца толькі па графіку і ў суправаджэнні настаўніка, класнага кіраўніка;
- праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;
- падрыхтоўкі, па просьбе настаўніка, вучэбнага кабінета да чарговага ўрока;
- падрыхтоўкі навучэнцаў да ўрока.
- наведаць санітарны пакой.
- выконваць распараджэнні дзяжурных навучэнцаў па класе, дзяжурнага настаўніка на паверсе, дзяжурнага кіраўніка ўстановы;
- выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў у школе.
перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцы, каля аконных праёмаў і ў іншых месцах, дзе няма прыстасавання для гульняў;
штурхаць адзін аднага, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння канфліктных сітуацый;
катацца на тэрыторыі ўстановы на веласіпедах, самакатах і іншых сродках руху;
выкарыстоўваць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас навучэнцаў і іншых асоб, займацца вымаганнем. Парушэнне дадзенага пункта прыцягвае за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
Спартыўная зала
39 Заняткі ў спартыўнай зале ў пазаўрочны час арганізуюцца па раскладзе работы спартыўных секцый, аб’яднанняў па інтарэсах.
Санітарныя пакоі
Гардэроб
апранаць у школу каштоўную вопратку;
пакідаць у рукавах, кішэнях верхняга адзення і ў пакетах: шапкі, кепкі, шалікі, рукавіцы, ключы ад дома, грошы, дакументы, мабільныя тэлефоны і іншыя каштоўнасці.
VIII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС
ІХ. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
аб’ява падзякі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам;
узнагароджанне каштоўным падарункам.
Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара. Выпіска з загада захоўваецца ў асабістай справе.
- заўвага;
- вымова;
- адлічэнне.
Х. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ АБСТАЛЯВАННЯМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
Арганізацыя адукацыйнага працэсу ў 2023/2024 н.г. будзе ажыццяўляцца па чвэрцях у наступныя тэрміны:
першая чвэрць – з 2 верасня 2024 г. па 26 кастрычніка 2024 г.;
другая – з 4 лістапада 2023 г. па 24 снежня 2024 г.;
трэцяя – з 8 студзеня 2025 г. па 22 сакавіка 2025 г.;
чацвёртая –з 31 сакавіка 2024 г. па 31 мая 2025 г.,
а для вучняў ІХ і ХІ класаў з 31 сакавіка 2024 г. па 23 мая 2025 г
На працягу навучальнага года ўстанаўліваюцца канікулы:
восеньскія – 8 дзён з 27 кастрычніка 2024 г. па 3 лістапада 2024 г. уключна;
зімовыя - 14 дзён з 25 снежня 2024 г. па 7 студзеня 2025 г. уключна;
вясновыя – 8 дзён з 23 сакавіка 2025 г. па 30 сакавіка 2025 г. уключна;
летнія - 92 дні з 1 чэрвеня 2025 г. па 31 жніўня 2025 г., для навучэнцаў, якія завяршылі навучанне на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі, - 82 дні з 11 чэрвеня 2025 г. па 31 жніўня 2025 г. уключна.
Для навучэнцаў I-II класаў (ІІІ класаў – для навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця з пяцігадовым тэрмінам навучання на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі) у ІІІ чвэрці праводзяцца дадатковыя зімовыя канікулы з 17 лютага 2025 г. па 23 лютага 2025 г. па 23 лютага 2025 г. уключна працягласцю 7 дзён.
Расклад званкоў
1 клас
№ урока |
Час вучэбных заняткаў |
1 |
9.00 - 9.35 |
2 |
9.55 – 10.30 |
3 |
10.55 – 11.30 |
4 |
11.55 – 12.30 |
5 |
12.50 – 13.25 |
Расклад званкоў
IIІ - ХІ класы
№ урока |
Час вучэбных заняткаў |
1 |
9.00 - 9.45 |
2 |
10.00 – 10.45 |
3 |
10.55 – 11.40 |
4 |
11.55 – 12.40 |
5 |
12.50 – 13.35 |
6 |
13.50 – 14.35 |
7 |
14.55 – 15.40 |
Министерством по чрезвычайным ситуациям разработано мобильное приложение «МЧС Беларуси: помощь рядом». В настоящее время данный программный продукт доступен для скачивания всем обладателям смартфонов и планшетов на базе операционной системы Android.
«МЧС Беларуси: помощь рядом» включает в себя несколько разделов и функций, в том числе заблаговременное оповещение о неблагоприятных и опасных явлениях, основанное напредупреждениях
ГУ «Республиканский центр по гидрометеорологии, контролю радиоактивного загрязнения и мониторингу окружающейсреды». На специальной карте помимо явлений и регионов,где ониожидаются, доступны рекомендации от МЧС по действиям в складывающейся обстановке.
В разделе «Что делать?» собраны более 50 типичных нештатных ситуаций с рекомендациями от МЧС по действиям в них. Из любой страницы приложения доступна специальная кнопка звонка в МЧС «112».
Предусмотрена возможность не только соединения с МЧС, но и отправки смс или звонков на заданный номер – например, врачу или родным. Это позволяет связаться в экстренных случаях с нужным человеком любому гражданину, в том числе людям с различными заболеваниями.
В приложении также присутствует раздел «Проверь себя», позволяющий в режиме тестов проверить собственные знания по различным темам. Кроме того, в случае масштабной ЧС природного характера возможна активация для пользователей дополнительного раздела «Сообщить о ЧС».
Более подробная информация о приложении, а также ссылка для
установки доступны по адресу http://mchs.gov.by/rus/main/events/app/.