Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі Слуцкага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
Гольчыцкі вучэбна-педагагічны комплекс яслі-сад - сярэдняя школа
Бацькам аб харчаванні дзяцей і падлеткаў
Здаровае харчаванне ў дзіцячым і падлеткавым узросце спрыяе здароўю ў будучыні, забяспечвае нармальны рост і развіцце дзяцей, спрыяе прафілактыцы захворванняў, павышэнню працаздольнасці, стварае ўмовы для адэкватнай адаптацыі іх да навакольнага асяроддзі і фармуе здароўе дарослага насельніцтва.
Недахоп бялку, вітамінаў і мікраэлементаў прыводзіць да затрымкі ў развіцці, павышае рызыку ўзнікнення інфекцый, анеміі, сардэчна-сасудзістых захворванняў і захворванняў інш.
Для таго каб ваш дзіця быў здаровым, варта арганізаваць правільны рэжым харчавання.
Сняданак перад сыходам у школу павінен складацца з дзвюх страў. Першае страва можа быць крупяных, агароднінным або мучным, вельмі карысна таксама даваць дзіцяці тварог ці яйка, другое страва - чай з малаком, малако, кава, хлеб з маслам і сырам.
У школе вучань павінен абавязкова атрымаць гарачы сняданак. Калі па якіх-небудзь прычынах гарачае харчаванне ў школе не арганізавана, дайце дзіцяці з сабой бутэрброд.
Доўгае галаданне па 6-7 гадзін прыводзіць да хуткай стомы і можа спрыяць развіццю захворванняў.
Прыйшоўшы дадому са школы, дзіцяці неабходна атрымаць паўнавартасны абед з 3-х страў. Першае страва не з’яўляецца асноўнай часткай абеду, таму не варта даваць дзецям шмат вадкага стравы, школьнікам 7-11 гадоў досыць 300 грамаў супу. Асноўная частка абеду - другая страва - павінна быць мясная, рыбная з крупяным або агародніным гарнірам. Трэцяе страва - салодкае (кампот, кісель і г. д.).
На падвячорак дзецям неабходныя: кефір, малако, чай са здобнай булачкай, ватрушкой, пернікам. Добра дапоўніць падвячорак ягадамі, садавінай.
Вячэраць дзецям трэба не пазней, чым за 1-1,5 гадзіны да сну. Вячэра не павінен быць вельмі багатым, так як сон з перапоўненым страўнікам звычайна бывае неспакойным. Вячэра павінен складацца з дзвюх страў: першае тварог, рыба, яйкі, гародніна, крупяныя і мучныя стравы, другое - малако, кефір, сыроватка, кісель і інш.
Дзяцей трэба прывучаць есць не спяшаючыся, старанна перажоўваючы ежу і нячым не адцягваючыся, так як чытанне, ажыўленыя размовы і г. д. падчас ежы затарможваюць вылучэнне стрававальных сокаў і пагаршае працэс стрававання.
На тэрыторыі, забруджанай радыенуклідамі, харчаванне мае свае асаблівасці, так як яно гуляе істотную ролю ў рэгуляцыі працэсаў ўсмоктвання і вывядзенне радыенуклідаў з арганізма.
Выбірайце правільна прадукты харчавання:
- выкарыстоўвайце бескасцевае мяса і рыбу;
- выключыце з дзіцячага меню абястлушчаныя малочныя прадукты (пахта, абястлушчаны кефір, абястлушчаны тварог);
- адмоўцеся ад дароў лесу (грыбы, мяса дзікіх жывел).
Апрацуйце правільна прадукты харчавання:
- перапрацоўка малака на малочныя прадукты з вялікім адсоткам тлустасці (сыр, вяршкі, смятана, алей) спрыяе зніжэння паступлення радыенуклідаў на 60-80%;
- кансерваванне, саленыя прадуктаў памяншае колькасць радыенуклідаў на 15-20%;
- тэрмічная апрацоўка варэннем і тушэннем зніжае колькасць радыенуклідаў на 30-50%.
- папярэдняе вымочванне мяса, рыбы ў слаба падсоленай вадзе некалькі гадзін з перыядычнай зменай расола памяншае колькасць радыенуклідаў у 2-3 разы;
- ачыстка гародніны ад лупіны, вымочванне ўзлегку падсоленай вадзе, варэнне і тушэнне агародніны зніжае ўтрыманне радыецэзія на 60%.
Выкарыстоўвайце прадукты анціаксідантнага дзеяння.
Антыаксіданты - злучэння рознай хімічнай прыроды, здольныя тармазіць акісленне арганічных рэчываў. Анціаксідантнымі ўласцівасцямі валодаюць вітаміны А, С і Е. Крыніца іх паступлення ў арганізм - розныя расліны і прадукты жывельнага паходжання:
Вітамін З (70-100 мг/сут): шыпшыннік, чорная парэчка, салодкі перац, абляпіха, чарнаплодная рабіна, суніцы, таматы, цытрусавыя, капуста, зялены лук.
- Вітамін Е (12-17 мг/сут): абляпіха, кукуруза, бабовыя, нерафінаваны раслінныя алею (лепш аліўкавы), грэчка, семечкі сланечніка, насенне злакавых.
- Вітамін А (1 - 1,5 мг/сут: 1/3 - вітамін А, 2/3 - бэта-каратын): ялавічная печань, сметанковае масла, яечны жаўток. Бэта-каратын: морква, чырвоны салодкі перац, пятрушка, шчаўе, салера.
- Асноўнымі крыніцамі паступлення мікраэлементаў у арганізм з’яўляюцца наступныя прадукты:
- Ёд (50-180 мкг/сут): марская капуста, морапрадукты, рыба, фасолю, грачаная крупа, часнык, салата, буракі, агуркі, чарнаплодная рабіна. Паколькі ў расліннай прадукцыі, вырашчанай на нашых глебах, еду няма, найбольш даступным і эфектыўным спосабам папаўнення дэфіцыту еду з’яўляецца штодзеннае ўжыванне едаванай солі ў звычайным колькасці (5-6 грам у суткі).
- Цынк (16 мг/сут): кукуруза, грэцкія арэхі, аўсяная крупы, рыс, гарох, фасолю, насенне сланечніка і гарбуза, бульба, капуста (асабліва каляровая), буракі, морква, шчаўе, жаўток яйкі, печань, ялавічына, крэветкі, селядзец, судак.
- Медзь (2 мг/сут): раслінныя прадукты (бурак, бульба, яблыкі, гарох, фасоль, арэхі, соя, аўсянка, грэчка), сыр, печань, рыба, мяса.
- Селен (100 мкг/сут): часнык, збожжавыя (асабліва рыс, ячмень, авес), рыба. Селен ўваходзіць у склад фермента глутатионпероксидазы, якая ўдзельнічае ў абясшкоджванні свабодных радыкалаў.
- Кобальт (100 мкг/сут): шчаўе, грушы, кроп, буракі, зялены лук, чорная парэчка, рыба, моркву, журавіны, рабіна, арэхі, гарох, фасолю, бабы. Кобальт неабходны для сістэмы крыватвору, уваходзіць у склад вітаміна В1.
- Магній (280-300 мкг/сут) спрыяе абмену вугляводаў і бялкоў. Змяшчаецца ў зяленых ліставых гародніне, марской капусце, суцэльным збожжы, бабовых, арэхах, семечках і рэдзьцы.
- Жалеза (100-150 мкг/сут) - кампанент гемаглабіну, павялічвае супраціўляльнасць арганізма. Змяшчаецца ў мясе, рыбе, яблыках, салаце, разынках, рабіны чарнаплоднай, суцэльным збожжы, арэхах і семечках.
Асаблівую ўвагу неабходна надаць прызначэнні калія (гародніна, садавіна) як мікраэлементы, вытесняющему цэзій, і кальцыю (малако і малочныя прадукты, грачаная крупа), вытесняющему з арганізма стронцый.
Для таго каб паскорыць вывядзенне радыеактыўных рэчываў з арганізма, неабходна прымаць наступныя меры:
- павялічыць спажыванне гарбаты, сокаў, кампотаў да 0, 5 літра ў дзень;
- рэгулярна апаражняць кішачнік, для чаго ўключаць у рацыен як мага больш прадуктаў з высокім утрыманнем абалоніны (хлеб грубага памолу з вотруб'ем, проса, крупы грачаныя, перловые і аўсяныя, капуста, буракі, моркву, чарнасліў), ўжываць адвары з насення лену, а таксама крапівы, рабарбара, чарнасліву;
- уводзіць у меню прадукты, багатыя пекцінамі (сокі з мякаццю, яблыкі, персікі, агрэст, журавіны, сліва, чорная парэчка, клубніцы, вішня, чарэшня, цытрусавыя, зефір, джэмы, мармелад). Асабліва вяліка ўтрыманне пекціну ў лупіне цытрусавых.
Спажыванне бялкоў павінна быць на 10-12% вышэй сутачнай нормы. Ваверкі ў вялікай колькасці ўтрымліваюцца ў мясе, марской рыбе, малочных прадуктах, яйках, бабовых. Павышаюць устойлівасць арганізма да радыяцыйнаму ўздзеянню такія марскія прадукты, як кальмары і марская капуста, у склад якіх уваходзяць мікраэлементы і вітаміны.
У рамках рэспубліканскага тэматычнага ўрока "Каранавірус, што я павінен ведаць і ўмець" у 6 класе прайшло пазакласнае мерапрыемства "Як зберагчы сябе ад вірусных захворванняў. Правілы прафілактыкі". Вучням нагадалі аб сімптомах Covid-19, як распаўсюджваецца вірус, а таксама аб правілах гігіены і вакцынацыі.
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Тэрмін выканання |
Адказныя |
Адзнака аб выкананні |
1 |
Забяспечыць станоўчыя санітарна-гігіенічныя ўмовы ў школе |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
1. Лячэбна-аздараўленчая і прафілактычная работа |
||||
2 |
Аказваць садзейнічанне работнікам ЦРБ у арганізацыі медыцынскіх аглядаў навучэнцаў школы. Даводзіць графік медыцынскіх аглядаў да педагогаў і бацькоў |
Згодна з графікам |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
3 |
Аналізаваць дынаміку захворвання навучэнцаў |
2 разы ў год |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
4 |
Сістэматычна назіраць за станам здароўя навучэнцаў і іх фізічным развіццём (арганізацыя і правядзенне прафаглядаў навучэнцаў і педагогаў школы) |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
5 |
Заслухоўваць на нарадах пры дырэктару вынікі медыцынскіх аглядаў і выкарыстоўваць іх пры ааганізацыі работы з навучэнцамі |
2 разы ў год |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
6 |
Адсочваць змяненні ў стане здароўя навучэнцаў ( па выніках медыцынскіх аглядаў). Стварыць банк даных у школе |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
7 |
Арганізаваць гарачае харчаванне ў школьнай сталовай |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
8 |
Ажыццяўляць кантроль за харчаваннем і вітамінізацыяй навучэнцаў у школе |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
9 |
Накіроўваць хворых навучэнцаў на лячэнне і аздараўленне ў санаторныя школы
|
На працягу года
|
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
2. Інфармацыйнае і арганізацыйнае забеспячэнне |
||||
10 |
Распрацаваць і выконваць планы мерапрыемстваў па фарміраванні навыкаў здаровага ладу жыцця, папярэджанні распаўсюджвання ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і залежных паводзін сярод навучэнцаў |
верасень |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
11 |
Наладзіць сустрэчы навучэнцаў, бацькоў і педагогаў школы з прадстаўнікамі УАЗ “Першамайскай УБ” |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
12 |
У сістэме вучэбнага працэсу арганізаваць заняткі па ахове здароўя навучэнцаў: - у пачатковых класах праводзіць урокі здароўя; - у старэйшых класах праводзіць заняткі на медыцынскія і гігіенічныя тэмы ў рамках вучэбнага плана - дынамічныя перапынкі - факультатыўныя заняткі “ЗЛЖ” |
Згодна з планамі класных кіраўнікоў, настаўнікі-прадметнікі |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С., класныя кіраўнікі |
|
13 |
Уключаць пытанні фарміравання навыкаў здаровага ладу жыця ў планы работы МА |
верасень |
Кіраўнікі МА |
|
14 |
Арганізаваць прафілактычную работу па фарміраванні навыкаў здаровага ладу жыцця сярод навучэнцаў метадам “Роўны навучае роўнага”, стварыўшы групу валанцёраў |
На працягу года |
Настаўнік Шакун Т.І. |
|
15 |
Аказваць кансультацыйную дапамогу дзецям і сем’ям, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
3. Мерапрыемствы па прафілактыцы нярвова-псіхічнага напружання |
||||
16 |
Індывідуальнае кансультаванне навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў спецыялістамі Слуцкага СПЦ |
Згодна з асобным планам |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
17 |
Дыягнастычна-рэабілітацыйная работа па выяўленых праблемах |
Згодна з асобным планам |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
4. Фарміраванне здаровага ладу жыцця |
||||
18 |
Здзйсняць мэтанакіраваную прапаганду здаровага ладу жыцця шляхам спецыяльных рубрык, “круглых сталоў” з удзелам прадстаўнікоў дзяржаўных органаў, спартсменаў, прадстаўнікоў грамадскасці |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
19 |
Прыняць удзел у рэгіянальных аглядах-конкурсах на лепшую арганізацыю работы па фарміраванні здаровага ладу жыцця |
Згодна з асобным планам |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
Прыняць удзел: |
||||
20 |
у фестывалі здаровага ладу жыцця з арганізацыяй спартыўных спаборніцтваў, культурна-масавых мерапрыемстваў, выстаў |
Згодна з асобным планам |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
21 |
спартакіядзе школьнікаў і навучэнскай моладзі |
На працягу года |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
22 |
раённай алімпіядзе па фізічнай культуры |
Згодна з асобным планам |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
23 |
раённым першынстве па спартыўным арыентаванні |
На працягу года |
Настаўнік Шэлег Н.І. |
|
24 |
арганізаваць і правесці міжнародныя і Рэспубліканскія Дні здароўя і прэс-мерапрыемствы |
Згодна з асобным планам |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
Арганізаваць работу: |
||||
25 |
гурткоў і аб’яднанняў па інтарэсах |
верасень |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
26 |
з бацькамі па прапагандзе цвярозага ладу жыцця, прафілактыцы п’янства і алкагалізму |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
27 |
па афармленні вугалкоў здаровага ладу жыцця і Таварыства выратавання на вадзе |
Верасень, кастрычнік |
Шакун Т.І., Палазнік А.А. |
|
28 |
у правядзенні спартыўна-патрыятычных гульняў, спаборніцтваў, у тым ліку: “Бастыён мужнасці”, “Зарніца, “Абаронца Айчыны” |
На працягу года |
Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А |
|
5. Захаванасць маральных якасцей і культуры ўзаемаадносін |
||||
29 |
Прыняць удзел у семінарах, дыспутах, канферэнцыях, гутарках з лідарамі маладзёжных, грамадскіх арганізацый, вядомымі людзьмі ў сферы навукі, культуры і спорту па пытаннях маральных каштоўнасцей і культуры ўзаемаадносін |
Згодна з асобным планам |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
30 |
Працягваць работу з неблаганадзейнымі сем’ямі з мэтай аказання неабходнай ім медыцынскай, прававой, сацыяльнай, псіхалагічнай і іншай дапамогі |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
Арганізацыя правядзення: |
||||
31 |
культурна-масавых мерапрыемстваў, кінапаказаў і кіналекторыяў па тэматыцы здаровага ладу жыцця |
На працягу года |
Педагог-арганізатар Шкудун В.С.
|
|
32 |
конкурс “Тата, мама, я –здаровая сям’я!” па прапагандзе сацыяльнай актыўнасці, здаровага ладу жыцця, сацыяльна-праблемных нормах паводзін |
Май |
Педагог-арганізатар Шкудун В.С. |
|
33 |
конкурс на лепшую шматдзетную сям’ю |
Красавік |
Педагог-арганізатар Шкудун В.С. |
|
34 |
правядзенне тэматычных дыскатэк, грамадска-культурных мерапрыемстваў “Здароўе – гэта здорава!” |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
6. Мерапрыемствы па прафілактыцы ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і наркаманіі |
||||
35 |
Праводзіць анкетаванне навучэнцаў (сацыялагічнае даследаванне па праблеме ВІЧ/СНІД, ІППШ). Атрыманыя вынікі выкарыстоўваць у прафілактычнай т карэкцыйнай рабоце |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
36 |
Праводзіць анкетаванне бацькоў па выяўленні ў іх узроўню ведаў па тэме “Праблема ВІЧ/СНІД і сямейнае выхаванне” |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
37 |
Арганізаваць работу факультатываў, заняткаў па інтарэсах, спецкурсаў па ЗЛЖ, прафілактыцы ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і прафілактыцы залежных паводзін, выкарыстоўваючы сучасныя адукацыйныя праграмы: “Асвятленне праблемы ВІЧ/СНІД у агульнаадукацыйных установах”, “Прафілактыка ВІЧ-інфекцыі ў агульнаадукацыйных установах” (у рамках вучэбнага плана), у тым ліку мерапрыемствы з запрашэннем супрацоўнікаў Слуцкага СПЦ) |
верасень |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
38 |
Правесці адзіны ўрок (інфармацыйную гадзіну) “ВІЧ. Даведайся больш!” |
Згодна з асобным планам |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
39 |
Правесці дэкады пад дэвізам “Моладзь за здаровы лад жыцця!” |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
40 |
Арганізаваць і правесці інфармацыйна-асветніцкія акцыі для навучэнцаў: - “Роўны - роўнаму” (з удзелам валанцёраў); - “Дастукацца да нябёс” |
На працягу года |
Педагог-арганізатар Шкудун В.С. |
|
41 |
Прыняць удзел у раённым конкурсе: - камп’ютарных плакатаў, лістовак, буклетаў, тэматычных дыскатэк (сярод школьнікаў) |
Згодна з асобным планам |
Педагог-арганізатар Шкудун В.С. |
|
42 |
Арганізаваць і пастаянна абнаўляць у бібліятэцы выставы (стэнды) мастацкай і навуковай тэматычнай літаратуры. Правесці бібліяграфічны агляды з прыцягненнем спецыялістаў па праблеме ВІЧ/СНІД: - для навучэнцаў і бацькоў – “Я выбіраю жыццё”; - для педагогаў – “У дапамогу арганізатару прафілактычнай работы па прафілактыцы ВІЧ/СНІД, ІППШ і наркаманіі” |
На працягу года |
Бібліятэкар Давідоўская В.У. |
|
43 |
Правесці семінары і кансультацыі для педагогаў, арганізатараў прафілактычнай работы па прафілактыцы ВІЧ/СНІД з мэтай засваення методыкі інтэрактыўнага навучання |
На працягу года |
Настаўнік Шакун Т.І. |
|
7. Мерапрыемствы па прафілактыцы табакакурэння |
||||
44 |
Арганізаваць і правесці з навучэнцамі тэматычныя ўрокі (заняткі) па праблеме табакакурэння з выкарыстаннем дыдактычных матэрыялаў, трэнінгаў, казак, спектакляў |
На працягу года |
Настаўнік Шакун Т.І., класныя кіраўнікі |
|
45 |
Удасканальваць сістэму работы з бацькамі, накіраваную на прафілактыку і папярэджванне табакакурэння сярод навучэнцаў школы |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
46 |
Арганізаваць і правесці акцыі па прапагандзе перавагі ладу жыцця, свабоднага ад табаку: “Знішчым воблака з дыму” |
Згодна з асобным планам |
Настаўнік Шакун Т.І., класныя кіраўнікі |
|
47 |
Штогод праводзіць псіхасацыяльнае анкетаванне дзяцей, падлеткаў і моладзі па вывучэнні адносін да табакакурэння і іншых псіхаактыўных рэчываў |
На працягу года |
Шапавал В.А. |
|
48 |
Арганізоўваць прафілактычныя гутаркі па прафілактыцы шкодных звычак з прыцягненнем супрацоўнікаў Першамайскай УБ, прадстаўнікоў Слуцкага РОВД
|
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С. |
|
8. Прафілактыка блізарукасці |
||||
49 |
Забяспечыць дастатковую асвятляльнасць вучэбных кабінетаў і майстэрняў |
На працягу года |
Загадчык гаспадаркі Чоўжык М.І. |
|
50 |
Рассаджваць навучэнцаў у адпаведнасці з медыцынскімі рэкамендацыямі |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
51 |
Кантраляваць рассаджванне навучэнцаў (на працягу навучальнага года). Перасаджваць дзяцей, мяняючы іх месцамі з крайніх радоў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
52 |
Ажыццяўляць кантроль за правільнай паставай навучэнцаў у час ўрокаў |
На працягу года |
Настаўнікі-прадметнікі |
|
53 |
Прафілактыка зрокавай стомленасці навучэнцаў на ўроку |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнік-прадметнікі |
|
54 |
Кантраляваць нашэнне акуляраў навучэнцамі, якія маюць захворванні зрокавай сістэмы |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
55 |
Праводзіць раннюю дыягностыку органаў зроку. Фарміраваць “групы рызыкі” і дыспансерныя групы |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
56 |
Ажыццяўляць кантроль за арганізацыяй зрокавага рэжыму |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
57 |
Арганізоўваць гігіенічнае навучанне школьнікаў і іх бацькоў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
58 |
Рацыянальна арганізоўваць рэжым працы, адпачынку і паўнацэннае харчаванне навучэнцаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
59 |
Забяспечыць аптымальны статыка-дынамічны рэжым навучэнцаў у дамашніх умовах |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, бацькі навучэнцаў |
|
60 |
Кантраляваць выкананне медыцынскіх назначэнняў і рэкамендацый па лячэнні і карэкцыі блізарукасці ў навучэнцаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, бацькі навучэнцаў |
|
61 |
Азнаёміць навучэнцаў з тэмай “Орган зроку: будова. Функцыі, прафілактыка захворванняў” (у рамках вучэбнай праграмы, вучэбныя прадметы “Чалавек і свет”, “Біялогія”, “Фізіка”, факультатыў “Здаровы лад жыцця”) |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі |
|
62 |
Праводзіць інфармаванне навучэнцаў і іх бацькоў аб мерах прафілактыкі блізарукасці |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
63 |
Кантраляваць адпаведнасць вышыні парты росту навучэнца |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
9. Прафілактыка парушэння паставы |
||||
64 |
Фарміраваць “групы рызыкі” і дыспансернай групы |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
65 |
Арганізаваць гігіенічнае навучанне школьнікаў, бацькоў і педагогаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
66 |
Інфармаваць навучэнцаў і бацькоў аб мерах прафілактыкі парушэння паставы і скаліёзу |
1 раз у чвэрць |
Настаўнік Шакун Т.І., класныя кіраўнікі |
|
67 |
Здзяйсняць кантроль за паставай навучэнцаў у час урокаў. Праводзіць фізкультхвілінкі, дынамічныя перапынкі |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі |
|
68 |
Ажыццяўляць кантроль за рассаджваннем навучэнцаў, адпаведнасцю школьнай мэблі антрапаметрычным даным навучэнцаў і рассаджваннем |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
69 |
Праводзіць урокі ў адпаведнасці з вучэбным планам. Уключаць у змест урокаў практыкаванні для фарміравання правільнай паставы і прафілактыкі плоскай стапы |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С., класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі |
|
70 |
Кантраляваць правядзенне ўрокаў працоўнага навучання, фізічнай культуры і здароўя |
На працягу года |
Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С., |
|
71 |
Ажыццяўляць кантроль за выкананнем норм падняцця цяжкасцей і вагі ранца са штодзённым камплектам |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі |
|
72 |
Арганізаваць правядзенне “малых” форм фізічнага выхавання |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
73 |
Забяспечыць збалансаванае харчаванне, узбагачэнне бялкамі, макра-(Са, Р і інш.) і мікраэлементамі, вітамінамі Д3 і інш.) |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
74 |
Здзяйсняць кантроль за выкананнем практыкаванняў прафілактычнай і лячэбнай гімнастыкі, за правільнай паставай, рацыянальным абуткам і адзеннем. Забяспечыць дзяцей неабходным інвентаром для карэкцыйных заняткаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі, настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А. |
|
10. Прафілактыка прастудных і вірусных захворванняў (грыпу, COVID-19) |
||||
75 |
Здзяйсняць тэмпературны рэжым і выконваць рэжым праветрывання памяшканняў школы згодна з санітарнымі патрабаваннямі |
На працягу года |
Загадчык гаспадаркі Чоўжык М.І. |
|
76 |
Здзяйсняць тэмпературыю навучэнцаў на пачатак на завяршэнне вучэбных заняткаў |
На працягу года |
Класныя кіраўнікі 1-10 класаў |
|
77 |
Забеспячэнне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў да вучэбнага працэсу на момант абвастрэння вірусных захворванняў, выкананне плана санітарна-супрацьэпідэміялагічных мерапрыемстваў па прафілактыцы і папярэджанні пранікнення COVID-19. |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л., загадчык гаспадаркі Чоўжык М.І |
|
78 |
Забяспечыць павышэнне супраціўляльнасці дзіцячага арганізму інфекцыям шляхам прымянення полівітамінных прэпаратаў і прыгатавання страў (салатаў) з выкарыстаннем прадуктаў, якія змяшчаюць фітанцыды |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
79 |
Здзяйсняць санітарна-прафілактычныя мерапрыемствы. Інфармаваць дзяцей і іх законных прадстаўнікоў аб магчымай рызыцы заражэння, мерах асабістай і грамадскай бяспекі |
На працягу года |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
80 |
Арганізаваць правядзенне вакцынацыі навучэнцаў і педагогаў школы супраць грыпу |
Верасень, кастрычнік |
Дырэктар школы Корбут Т.Л. |
|
У школе прайшло спартыўнае мерапрыемства "Усе на старт!".
У ДУА "Гольчыцкая сярэдняя школа" з мэтай выхавання пачуцця калектывізму, таварыства і ўзаемадапамогі, творчага мыслення прайшло спартыўнае мерапрыемства ў рамках дня здароўя, якое арганізавала і правяла настаўнік фізічнай культуры і спорту Палазнік А.А.
31 кастрычніка ва ўстанове была праведзена спартыўна-забаўляльная праграма "Восеньскія забавы". Навучэнцы спаборнічалі ў інтэлектуальных і спартыўных конкурсах, удзельнічалі ў флэшмобе. Самыя кемлівыя і актыўныя ўдзельнікі атрымалі ўзнагароды. Праведзенае мерапрыемства садзейнічала фарміраванню фізічнай культуры навучэнцаў, развіццю інтэлектуальных і творчых здольнасцей.