Рэалізацыі праекта "Школа – тэрыторыя здароўя"

Правілы здаровага харчавання

Бацькам аб харчаванні дзяцей і падлеткаў

 

Здаровае харчаванне ў дзіцячым і падлеткавым узросце спрыяе здароўю ў будучыні, забяспечвае нармальны рост і развіцце дзяцей, спрыяе прафілактыцы захворванняў, павышэнню працаздольнасці, стварае ўмовы для адэкватнай адаптацыі іх да навакольнага асяроддзі і фармуе здароўе дарослага насельніцтва.

Недахоп бялку, вітамінаў і мікраэлементаў прыводзіць да затрымкі ў развіцці, павышае рызыку ўзнікнення інфекцый, анеміі, сардэчна-сасудзістых захворванняў і захворванняў інш.

Для таго каб ваш дзіця быў здаровым, варта арганізаваць правільны рэжым харчавання.

Сняданак перад сыходам у школу павінен складацца з дзвюх страў. Першае страва можа быць крупяных, агароднінным або мучным, вельмі карысна таксама даваць дзіцяці тварог ці яйка, другое страва - чай з малаком, малако, кава, хлеб з маслам і сырам.

У школе вучань павінен абавязкова атрымаць гарачы сняданак. Калі па якіх-небудзь прычынах гарачае харчаванне ў школе не арганізавана, дайце дзіцяці з сабой бутэрброд.

Доўгае галаданне па 6-7 гадзін прыводзіць да хуткай стомы і можа спрыяць развіццю захворванняў.

Прыйшоўшы дадому са школы, дзіцяці неабходна атрымаць паўнавартасны абед з 3-х страў. Першае страва не з’яўляецца асноўнай часткай абеду, таму не варта даваць дзецям шмат вадкага стравы, школьнікам 7-11 гадоў досыць 300 грамаў супу. Асноўная частка абеду - другая страва - павінна быць мясная, рыбная з крупяным або агародніным гарнірам. Трэцяе страва - салодкае (кампот, кісель і г. д.).

На падвячорак дзецям неабходныя: кефір, малако, чай са здобнай булачкай, ватрушкой, пернікам. Добра дапоўніць падвячорак ягадамі, садавінай.

Вячэраць дзецям трэба не пазней, чым за 1-1,5 гадзіны да сну. Вячэра не павінен быць вельмі багатым, так як сон з перапоўненым страўнікам звычайна бывае неспакойным. Вячэра павінен складацца з дзвюх страў: першае тварог, рыба, яйкі, гародніна, крупяныя і мучныя стравы, другое - малако, кефір, сыроватка, кісель і інш.

Дзяцей трэба прывучаць есць не спяшаючыся, старанна перажоўваючы ежу і нячым не адцягваючыся, так як чытанне, ажыўленыя размовы і г. д. падчас ежы затарможваюць вылучэнне стрававальных сокаў і пагаршае працэс стрававання.

На тэрыторыі, забруджанай радыенуклідамі, харчаванне мае свае асаблівасці, так як яно гуляе істотную ролю ў рэгуляцыі працэсаў ўсмоктвання і вывядзенне радыенуклідаў з арганізма.

Выбірайце правільна прадукты харчавання:

- выкарыстоўвайце бескасцевае мяса і рыбу;

- выключыце з дзіцячага меню абястлушчаныя малочныя прадукты (пахта, абястлушчаны кефір, абястлушчаны тварог);

- адмоўцеся ад дароў лесу (грыбы, мяса дзікіх жывел).

Апрацуйце правільна прадукты харчавання:

- перапрацоўка малака на малочныя прадукты з вялікім адсоткам тлустасці (сыр, вяршкі, смятана, алей) спрыяе зніжэння паступлення радыенуклідаў на 60-80%;

- кансерваванне, саленыя прадуктаў памяншае колькасць радыенуклідаў                   на 15-20%;

- тэрмічная апрацоўка варэннем і тушэннем зніжае колькасць радыенуклідаў        на 30-50%.

- папярэдняе вымочванне мяса, рыбы ў слаба падсоленай вадзе некалькі гадзін     з перыядычнай зменай расола памяншае колькасць радыенуклідаў у 2-3 разы;

- ачыстка гародніны ад лупіны, вымочванне ўзлегку падсоленай вадзе, варэнне і тушэнне агародніны зніжае ўтрыманне радыецэзія на 60%.

Выкарыстоўвайце прадукты анціаксідантнага дзеяння.

Антыаксіданты - злучэння рознай хімічнай прыроды, здольныя тармазіць акісленне арганічных рэчываў. Анціаксідантнымі ўласцівасцямі валодаюць вітаміны А, С і Е. Крыніца іх паступлення ў арганізм - розныя расліны і прадукты жывельнага паходжання:

Вітамін З (70-100 мг/сут): шыпшыннік, чорная парэчка, салодкі перац, абляпіха, чарнаплодная рабіна, суніцы, таматы, цытрусавыя, капуста, зялены лук.

- Вітамін Е (12-17 мг/сут): абляпіха, кукуруза, бабовыя, нерафінаваны раслінныя алею (лепш аліўкавы), грэчка, семечкі сланечніка, насенне злакавых.

- Вітамін А (1 - 1,5 мг/сут: 1/3 - вітамін А, 2/3 - бэта-каратын): ялавічная печань, сметанковае масла, яечны жаўток. Бэта-каратын: морква, чырвоны салодкі перац, пятрушка, шчаўе, салера.

- Асноўнымі крыніцамі паступлення мікраэлементаў у арганізм з’яўляюцца наступныя прадукты:

- Ёд (50-180 мкг/сут): марская капуста, морапрадукты, рыба, фасолю, грачаная крупа, часнык, салата, буракі, агуркі, чарнаплодная рабіна. Паколькі ў расліннай прадукцыі, вырашчанай на нашых глебах, еду няма, найбольш даступным і эфектыўным спосабам папаўнення дэфіцыту еду з’яўляецца штодзеннае ўжыванне едаванай солі ў звычайным колькасці (5-6 грам у суткі).

- Цынк (16 мг/сут): кукуруза, грэцкія арэхі, аўсяная крупы, рыс, гарох, фасолю, насенне сланечніка і гарбуза, бульба, капуста (асабліва каляровая), буракі, морква, шчаўе, жаўток яйкі, печань, ялавічына, крэветкі, селядзец, судак.

- Медзь (2 мг/сут): раслінныя прадукты (бурак, бульба, яблыкі, гарох, фасоль, арэхі, соя, аўсянка, грэчка), сыр, печань, рыба, мяса.

- Селен (100 мкг/сут): часнык, збожжавыя (асабліва рыс, ячмень, авес), рыба. Селен ўваходзіць у склад фермента глутатионпероксидазы, якая ўдзельнічае ў абясшкоджванні свабодных радыкалаў.

- Кобальт (100 мкг/сут): шчаўе, грушы, кроп, буракі, зялены лук, чорная парэчка, рыба, моркву, журавіны, рабіна, арэхі, гарох, фасолю, бабы. Кобальт неабходны для сістэмы крыватвору, уваходзіць у склад вітаміна В1.

- Магній (280-300 мкг/сут) спрыяе абмену вугляводаў і бялкоў. Змяшчаецца ў зяленых ліставых гародніне, марской капусце, суцэльным збожжы, бабовых, арэхах, семечках і рэдзьцы.

- Жалеза (100-150 мкг/сут) - кампанент гемаглабіну, павялічвае супраціўляльнасць арганізма. Змяшчаецца ў мясе, рыбе, яблыках, салаце, разынках, рабіны чарнаплоднай, суцэльным збожжы, арэхах і семечках.

Асаблівую ўвагу неабходна надаць прызначэнні калія (гародніна, садавіна) як мікраэлементы, вытесняющему цэзій, і кальцыю (малако і малочныя прадукты, грачаная крупа), вытесняющему з арганізма стронцый.

Для таго каб паскорыць вывядзенне радыеактыўных рэчываў з арганізма, неабходна прымаць наступныя меры:

- павялічыць спажыванне гарбаты, сокаў, кампотаў да 0, 5 літра ў дзень;

- рэгулярна апаражняць кішачнік, для чаго ўключаць у рацыен як мага больш прадуктаў з высокім утрыманнем абалоніны (хлеб грубага памолу з вотруб'ем, проса, крупы грачаныя, перловые і аўсяныя, капуста, буракі, моркву, чарнасліў), ўжываць адвары з насення лену, а таксама крапівы, рабарбара, чарнасліву;

- уводзіць у меню прадукты, багатыя пекцінамі (сокі з мякаццю, яблыкі, персікі, агрэст, журавіны, сліва, чорная парэчка, клубніцы, вішня, чарэшня, цытрусавыя, зефір, джэмы, мармелад). Асабліва вяліка ўтрыманне пекціну ў лупіне цытрусавых.

Спажыванне бялкоў павінна быць на 10-12% вышэй сутачнай нормы. Ваверкі ў вялікай колькасці ўтрымліваюцца ў мясе, марской рыбе, малочных прадуктах, яйках, бабовых. Павышаюць устойлівасць арганізма да радыяцыйнаму ўздзеянню такія марскія прадукты, як кальмары і марская капуста, у склад якіх уваходзяць мікраэлементы і вітаміны.

Рекомендации, памятки по здоровому питанию для детей — Школа-интернат №19  ОАО «РЖД»           Родительский контроль за организацией питания - МАОУ СШ №1 имени Сурикова  В.И. Красноярск

свернуть

"Каранавірус, што я павінен ведаць і ўмець"

23.11.2021

У рамках рэспубліканскага тэматычнага ўрока "Каранавірус, што я павінен ведаць і ўмець" у 6 класе прайшло пазакласнае мерапрыемства "Як зберагчы сябе ад вірусных захворванняў. Правілы прафілактыкі". Вучням нагадалі аб сімптомах Covid-19, як распаўсюджваецца вірус, а таксама аб правілах гігіены і вакцынацыі.

свернуть

Спартландыя "Вясёлыя старты"

09.06.2021

Спартландыя "Вясёлыя старты"

свернуть

План мерапрыемстваў па рэалізацыі праекта “Школа – тэрыторыя здароўя”

14.11.2020

№ п/п

Мерапрыемствы

Тэрмін выканання

Адказныя

Адзнака аб выкананні

1

Забяспечыць станоўчыя санітарна-гігіенічныя ўмовы ў школе

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

1. Лячэбна-аздараўленчая і прафілактычная работа

2

Аказваць садзейнічанне работнікам ЦРБ у арганізацыі медыцынскіх аглядаў навучэнцаў школы. Даводзіць графік медыцынскіх аглядаў да педагогаў і бацькоў

Згодна з графікам

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

3

Аналізаваць дынаміку захворвання навучэнцаў

2 разы ў год

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

4

Сістэматычна назіраць за станам здароўя навучэнцаў і іх фізічным развіццём (арганізацыя і правядзенне прафаглядаў навучэнцаў і педагогаў школы)

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

5

Заслухоўваць на нарадах пры дырэктару вынікі медыцынскіх аглядаў і выкарыстоўваць іх пры ааганізацыі работы з навучэнцамі

2 разы ў год

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

6

Адсочваць змяненні ў стане здароўя навучэнцаў ( па выніках медыцынскіх аглядаў). Стварыць банк даных у школе

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

7

Арганізаваць гарачае харчаванне ў школьнай сталовай

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

8

Ажыццяўляць кантроль за харчаваннем і вітамінізацыяй навучэнцаў у школе

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

9

Накіроўваць хворых навучэнцаў на лячэнне і аздараўленне ў санаторныя школы

 

На працягу года

 

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

2. Інфармацыйнае і арганізацыйнае забеспячэнне

10

Распрацаваць і выконваць планы мерапрыемстваў па фарміраванні навыкаў здаровага ладу жыцця, папярэджанні распаўсюджвання ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і залежных паводзін сярод навучэнцаў

верасень

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

11

Наладзіць сустрэчы навучэнцаў, бацькоў і педагогаў школы з прадстаўнікамі УАЗ “Першамайскай УБ”

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

12

У сістэме вучэбнага працэсу арганізаваць заняткі па ахове здароўя навучэнцаў:

- у пачатковых класах праводзіць урокі здароўя;

- у старэйшых класах праводзіць заняткі на медыцынскія і гігіенічныя тэмы ў рамках вучэбнага плана

- дынамічныя перапынкі

- факультатыўныя заняткі “ЗЛЖ”

Згодна з планамі класных кіраўнікоў, настаўнікі-прадметнікі

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С., класныя кіраўнікі

 

13

Уключаць пытанні фарміравання навыкаў здаровага ладу жыця ў планы работы МА

верасень

Кіраўнікі МА

 

14

Арганізаваць прафілактычную работу па фарміраванні навыкаў здаровага ладу жыцця сярод навучэнцаў метадам “Роўны навучае роўнага”, стварыўшы групу валанцёраў

На працягу года

Настаўнік

Шакун Т.І.

 

15

Аказваць кансультацыйную дапамогу дзецям і сем’ям, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

3. Мерапрыемствы па прафілактыцы нярвова-псіхічнага напружання

16

Індывідуальнае кансультаванне навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў спецыялістамі Слуцкага СПЦ

Згодна з асобным планам

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

17

Дыягнастычна-рэабілітацыйная работа па выяўленых праблемах

Згодна з асобным планам

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

4. Фарміраванне здаровага ладу жыцця

18

Здзйсняць мэтанакіраваную прапаганду здаровага ладу жыцця шляхам спецыяльных рубрык, “круглых сталоў” з удзелам прадстаўнікоў дзяржаўных органаў, спартсменаў, прадстаўнікоў грамадскасці

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

19

Прыняць удзел у рэгіянальных аглядах-конкурсах на лепшую арганізацыю работы па фарміраванні здаровага ладу жыцця

Згодна з асобным планам

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

Прыняць удзел:

20

у фестывалі здаровага ладу жыцця з арганізацыяй спартыўных спаборніцтваў, культурна-масавых мерапрыемстваў, выстаў

Згодна з асобным планам

Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

21

спартакіядзе школьнікаў і навучэнскай моладзі

На працягу года

Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

22

раённай алімпіядзе па фізічнай культуры

Згодна з асобным планам

Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

23

раённым першынстве па спартыўным арыентаванні

На працягу года

Настаўнік

 Шэлег Н.І.

 

24

арганізаваць і правесці міжнародныя і Рэспубліканскія Дні здароўя і прэс-мерапрыемствы

Згодна з асобным планам

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

Арганізаваць работу:

25

гурткоў і аб’яднанняў па інтарэсах

верасень

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

26

з бацькамі па прапагандзе цвярозага ладу жыцця, прафілактыцы п’янства і алкагалізму

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

27

па афармленні вугалкоў здаровага ладу жыцця і Таварыства выратавання на вадзе

Верасень, кастрычнік

Шакун Т.І.,

Палазнік А.А.

 

28

у правядзенні спартыўна-патрыятычных гульняў, спаборніцтваў, у тым ліку: “Бастыён мужнасці”, “Зарніца, “Абаронца Айчыны”

На працягу года

Настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А

 

5. Захаванасць маральных якасцей і культуры ўзаемаадносін

29

Прыняць удзел у семінарах, дыспутах, канферэнцыях, гутарках з лідарамі маладзёжных, грамадскіх арганізацый, вядомымі людзьмі ў сферы навукі, культуры і спорту па пытаннях маральных каштоўнасцей і культуры ўзаемаадносін

Згодна з асобным планам

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

30

Працягваць работу з неблаганадзейнымі сем’ямі з мэтай аказання неабходнай ім медыцынскай, прававой, сацыяльнай, псіхалагічнай і іншай дапамогі

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

Арганізацыя правядзення:

31

культурна-масавых мерапрыемстваў, кінапаказаў і кіналекторыяў па тэматыцы здаровага ладу жыцця

На працягу года

Педагог-арганізатар Шкудун В.С.

 

 

32

конкурс “Тата, мама, я –здаровая сям’я!” па прапагандзе сацыяльнай актыўнасці, здаровага ладу жыцця, сацыяльна-праблемных нормах паводзін

Май

Педагог-арганізатар Шкудун В.С.

 

33

конкурс на лепшую шматдзетную сям’ю

Красавік

Педагог-арганізатар Шкудун В.С.

 

34

правядзенне тэматычных дыскатэк, грамадска-культурных мерапрыемстваў “Здароўе – гэта здорава!”

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

6. Мерапрыемствы па прафілактыцы ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і наркаманіі

35

Праводзіць анкетаванне навучэнцаў (сацыялагічнае даследаванне па праблеме ВІЧ/СНІД, ІППШ). Атрыманыя вынікі выкарыстоўваць у прафілактычнай т карэкцыйнай рабоце

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

36

Праводзіць анкетаванне бацькоў па выяўленні ў іх узроўню ведаў па тэме “Праблема ВІЧ/СНІД і сямейнае выхаванне”

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

37

Арганізаваць работу факультатываў, заняткаў па інтарэсах, спецкурсаў па ЗЛЖ, прафілактыцы ВІЧ-інфекцыі, ІППШ і прафілактыцы залежных паводзін, выкарыстоўваючы сучасныя адукацыйныя праграмы: “Асвятленне праблемы ВІЧ/СНІД у агульнаадукацыйных установах”, “Прафілактыка ВІЧ-інфекцыі ў агульнаадукацыйных установах” (у рамках вучэбнага плана), у тым ліку мерапрыемствы з запрашэннем супрацоўнікаў Слуцкага СПЦ)

верасень

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

38

Правесці адзіны ўрок (інфармацыйную гадзіну) “ВІЧ. Даведайся больш!”

Згодна з асобным планам

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

39

Правесці дэкады пад дэвізам “Моладзь за здаровы лад жыцця!”

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

40

Арганізаваць і правесці інфармацыйна-асветніцкія акцыі для навучэнцаў:

- “Роўны - роўнаму” (з удзелам валанцёраў);

- “Дастукацца да нябёс”

На працягу года

Педагог-арганізатар Шкудун В.С.

 

41

Прыняць удзел у раённым конкурсе:

- камп’ютарных плакатаў, лістовак, буклетаў, тэматычных дыскатэк (сярод школьнікаў)

Згодна з асобным планам

Педагог-арганізатар Шкудун В.С.

 

42

Арганізаваць і пастаянна абнаўляць у бібліятэцы выставы (стэнды) мастацкай і навуковай тэматычнай літаратуры. Правесці бібліяграфічны агляды з прыцягненнем спецыялістаў па праблеме ВІЧ/СНІД:

- для навучэнцаў і бацькоў – “Я выбіраю жыццё”;

- для педагогаў – “У дапамогу арганізатару прафілактычнай работы па прафілактыцы ВІЧ/СНІД, ІППШ і наркаманіі”

На працягу года

Бібліятэкар Давідоўская В.У.

 

43

Правесці семінары і кансультацыі для педагогаў, арганізатараў прафілактычнай работы па прафілактыцы ВІЧ/СНІД з мэтай засваення методыкі інтэрактыўнага навучання

На працягу года

Настаўнік

Шакун Т.І.

 

7. Мерапрыемствы па прафілактыцы табакакурэння

44

Арганізаваць і правесці з навучэнцамі тэматычныя ўрокі (заняткі) па праблеме табакакурэння з выкарыстаннем дыдактычных матэрыялаў, трэнінгаў, казак, спектакляў

На працягу года

Настаўнік

Шакун Т.І., класныя кіраўнікі

 

45

Удасканальваць сістэму работы з бацькамі, накіраваную на прафілактыку і папярэджванне табакакурэння сярод навучэнцаў школы

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

46

Арганізаваць і правесці акцыі па прапагандзе перавагі ладу жыцця, свабоднага ад табаку: “Знішчым воблака з дыму”

Згодна з асобным планам

Настаўнік

Шакун Т.І., класныя кіраўнікі

 

47

Штогод праводзіць псіхасацыяльнае анкетаванне дзяцей, падлеткаў і моладзі па вывучэнні адносін да табакакурэння і іншых псіхаактыўных рэчываў

На працягу года

Шапавал В.А.

 

48

Арганізоўваць прафілактычныя гутаркі па прафілактыцы шкодных звычак з прыцягненнем супрацоўнікаў Першамайскай УБ, прадстаўнікоў Слуцкага РОВД

 

 

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.

 

8. Прафілактыка блізарукасці

49

Забяспечыць дастатковую асвятляльнасць вучэбных кабінетаў і майстэрняў

На працягу года

Загадчык гаспадаркі

 Чоўжык М.І.

 

50

Рассаджваць навучэнцаў у адпаведнасці з медыцынскімі рэкамендацыямі

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

51

Кантраляваць рассаджванне навучэнцаў (на працягу навучальнага года). Перасаджваць дзяцей, мяняючы іх месцамі з крайніх радоў

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

52

Ажыццяўляць кантроль за правільнай паставай навучэнцаў у час ўрокаў

На працягу года

Настаўнікі-прадметнікі

 

53

Прафілактыка зрокавай стомленасці навучэнцаў на ўроку

На працягу года

Класныя кіраўнікі, настаўнік-прадметнікі

 

54

Кантраляваць нашэнне акуляраў навучэнцамі, якія маюць захворванні зрокавай сістэмы

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

55

Праводзіць раннюю дыягностыку органаў зроку. Фарміраваць “групы рызыкі” і дыспансерныя групы

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

56

Ажыццяўляць кантроль за арганізацыяй зрокавага рэжыму

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

57

Арганізоўваць гігіенічнае навучанне школьнікаў і іх бацькоў

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

58

Рацыянальна арганізоўваць рэжым працы, адпачынку і паўнацэннае харчаванне навучэнцаў

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

59

Забяспечыць аптымальны статыка-дынамічны рэжым навучэнцаў у дамашніх умовах

На працягу года

Класныя кіраўнікі, бацькі навучэнцаў

 

60

Кантраляваць выкананне медыцынскіх назначэнняў і рэкамендацый па лячэнні і карэкцыі блізарукасці ў навучэнцаў

На працягу года

Класныя кіраўнікі, бацькі навучэнцаў

 

61

Азнаёміць навучэнцаў з тэмай “Орган зроку: будова. Функцыі, прафілактыка захворванняў” (у рамках вучэбнай праграмы, вучэбныя прадметы “Чалавек і свет”, “Біялогія”, “Фізіка”, факультатыў “Здаровы лад жыцця”)

На працягу года

Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі

 

62

Праводзіць інфармаванне навучэнцаў і іх бацькоў аб мерах прафілактыкі блізарукасці

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

63

Кантраляваць адпаведнасць вышыні парты росту навучэнца

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

9. Прафілактыка парушэння паставы

64

Фарміраваць “групы рызыкі” і дыспансернай групы

На працягу года

Класныя кіраўнікі,

настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

65

Арганізаваць гігіенічнае навучанне школьнікаў, бацькоў і педагогаў

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

66

Інфармаваць навучэнцаў і бацькоў аб мерах прафілактыкі парушэння паставы і скаліёзу

1 раз у чвэрць

Настаўнік

Шакун Т.І., класныя кіраўнікі

 

67

Здзяйсняць кантроль за паставай навучэнцаў у час урокаў. Праводзіць фізкультхвілінкі, дынамічныя перапынкі

На працягу года

Класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі

 

68

Ажыццяўляць кантроль за рассаджваннем навучэнцаў, адпаведнасцю школьнай мэблі антрапаметрычным даным навучэнцаў і рассаджваннем

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

69

Праводзіць урокі ў адпаведнасці з вучэбным планам. Уключаць у змест урокаў практыкаванні для фарміравання правільнай паставы і прафілактыкі плоскай стапы

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С., класныя кіраўнікі, настаўнікі-прадметнікі

 

70

Кантраляваць правядзенне ўрокаў працоўнага навучання, фізічнай культуры і здароўя

На працягу года

Намеснік дырэктара па ВВР Сугака В.С.,

 

71

Ажыццяўляць кантроль за выкананнем  норм падняцця цяжкасцей і вагі ранца са штодзённым камплектам

На працягу года

Класныя кіраўнікі

 

72

Арганізаваць правядзенне “малых” форм фізічнага выхавання

На працягу года

Класныя кіраўнікі,

настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

73

Забяспечыць збалансаванае харчаванне, узбагачэнне бялкамі, макра-(Са, Р і інш.) і мікраэлементамі, вітамінамі Д3 і інш.)

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

74

Здзяйсняць кантроль за выкананнем практыкаванняў прафілактычнай і лячэбнай гімнастыкі, за правільнай паставай, рацыянальным абуткам і адзеннем. Забяспечыць дзяцей неабходным інвентаром для карэкцыйных заняткаў

На працягу года

Класныя кіраўнікі,

настаўнік фізічнай культуры і здароўя Палазнік А.А.

 

10. Прафілактыка прастудных і вірусных захворванняў (грыпу, COVID-19)

75

Здзяйсняць тэмпературны рэжым і выконваць рэжым праветрывання памяшканняў школы згодна з санітарнымі патрабаваннямі

На працягу года

Загадчык гаспадаркі

 Чоўжык М.І.

 

76

Здзяйсняць тэмпературыю навучэнцаў на пачатак на завяршэнне вучэбных заняткаў

На працягу года

Класныя кіраўнікі 1-10 класаў

 

77

Забеспячэнне санітарна-эпідэміялагічных патрабаванняў да вучэбнага працэсу на момант абвастрэння вірусных захворванняў, выкананне плана санітарна-супрацьэпідэміялагічных мерапрыемстваў па прафілактыцы і папярэджанні пранікнення COVID-19.

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л., загадчык гаспадаркі

Чоўжык М.І

 

78

Забяспечыць павышэнне супраціўляльнасці дзіцячага арганізму інфекцыям шляхам прымянення полівітамінных прэпаратаў і прыгатавання страў (салатаў) з выкарыстаннем прадуктаў, якія змяшчаюць фітанцыды

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

79

Здзяйсняць санітарна-прафілактычныя мерапрыемствы. Інфармаваць дзяцей і іх законных прадстаўнікоў аб магчымай рызыцы заражэння, мерах асабістай і грамадскай бяспекі

На працягу года

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

80

Арганізаваць правядзенне вакцынацыі навучэнцаў і педагогаў школы супраць грыпу

Верасень, кастрычнік

Дырэктар школы

Корбут Т.Л.

 

свернуть

Спартыўнае мерапрыемства "Усе на старт!"

14.11.2020

У школе прайшло спартыўнае мерапрыемства "Усе на старт!". 

свернуть

Восеньскі марафон "Спорт на здароўе!"

10.10.2020

У ДУА "Гольчыцкая сярэдняя школа" з мэтай выхавання пачуцця калектывізму, таварыства і ўзаемадапамогі, творчага мыслення прайшло спартыўнае мерапрыемства ў рамках дня здароўя, якое арганізавала і правяла настаўнік фізічнай культуры і спорту Палазнік А.А.

 

свернуть

Спартыўна-забаўляльная праграма "Восеньскія забавы"

31.10.2020

31 кастрычніка ва ўстанове была праведзена спартыўна-забаўляльная праграма "Восеньскія забавы". Навучэнцы спаборнічалі ў інтэлектуальных і спартыўных конкурсах, удзельнічалі ў флэшмобе. Самыя кемлівыя і актыўныя ўдзельнікі атрымалі ўзнагароды. Праведзенае мерапрыемства садзейнічала фарміраванню фізічнай культуры навучэнцаў, развіццю інтэлектуальных і творчых здольнасцей.

свернуть